شرکت مبل نادعلی
فروش و تعمــیرات

تعمیرات نجاری مبل

مهم ترین قسمت از یک مبل شاسی یا همان کلاف چوبی مبل است . همانطور که میدانیم جنس استفاده شده برای ساخت کلاف مبل بسیار مهم است . در صورت استفاده ی جنس نامرغوب ممکن است مبل ارزش تعمیر دوباره را نداشته و مجبور به هزینه ی مجدد برای خرید مبل شویم .

اما فارق از مسئله ی جنس کلاف ممکن است که به هر دلیلی مشکلی برای قسمت چوبی مبل پیش بیاید . مثلاً در اسباب کشی ویا  جابجایی های داخل منزل ، قسمتی از پایه دچارشکستگی شود یا در صورت عدم استفاده صحیح ، قسمتی از مبل که معمولاً دسته ها و پایه ها شایع ترین بخش ها هستند دچار لقی و یا سروصدا شوند .مانند صندلی های ناهار خوری که معمولاً یا به خاطر فشار بیش از حد و یا به خاطر مهندسی غیر صحیح و طراحی اشتباه دچار لقی پایه پشت شده و قابل استفاده نیست. ما در مقاله تعمیرنجاری مبلمان و سرویس خواب سعی میکنیم تا حد زیادی به مسئله ترمیم شکستگی چوب پرداخته و به بسیاری از سوالات پاسخ داده و ابعاد این قضیه را روشن کنیم که چه نوع شکستگی لوازم چوبی قابل تعمیر هست و کدام شکستگی پایه مبل  قابل تعمیر نیست.

شماره تماس خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود

فرم اول صفحه خدمات، مینیمال

ترمیم شکستگی چوب مبل

چه نوع چوبی برای تعمیر شکستگی مبل بهتر است؟

بدیهی است که استفاده از چوب مقاوم خوب است ؛ اما کافی نیست و تعمیر تخصصی نجاری بستگی به موارد زیادی دارد .

به طور مثال برای تعمیر منبت شکسته شده  ، استحکام چوب ملاک اصلی  نیست و منبت پذیری و نرمی چوب و همینطور رنگ چوب مهمتر هست (مثل چوب راش و گردو ) و چوب هایی مانند چوب روس با وجود استحکام بالا نمیتوانند مورد استفاده قرار گیرند . اما در مواردی که نیاز به منبت کاری کمتر است و شکستگی مربوط به قید ها و یا قطعاتی از مبلمان هست که فشار زیادی را تحمل می‌کنند اولویت اصلی محکم بودن آن چوب است که در این زمینه نجار متخصص بهترین چوب مناسب را در نظر می‌گیرد و استفاده می کند (مثل چوب چنار ، راش ، گردو ، ممرز و … ).

آیا بعد از تعمیرمبل شکسته شده ، کیفیت وعمر مفید آن کمتر میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که معمولا خیر . این مسئله بستگی به موارد زیادی دارد . اما در بسیاری از موارد ، این نوع از شکستگی ها ناشی از کیفیت نامرغوب چوب و یا مهارت ناکافی نجار در ساخت مبل یا سرویس خواب میباشد و کیفیت آن بعد از تعمیر افزایش میابد . مثلاً ممکن است دلیل شکستگی ، وجود یک گره چوبی باشد و بعد از تعمیر، به دلیل حذف گره و تعویض چوب گره دار با چوب بدون گره، استحکام مبل شکسته شده بعد از تعمیر شکستگی به طور محسوس بیشتر شده و دیگر آن قسمت نمی شکند.

آیا بعد از تعمیرشکستگی مبل مشخص می‌شود که چوب مبل تعمیر شده؟

خیلی کم و به ندرت پیش می آید که صاحب مبلی که برای تعمیر شکستگی تاج مبل یا قسمت های دیگر رجوع میکنند ، مجدداً بتوانند بعد از تعمیر شکستگی و رفع ایراد کامل هم جای شکستگی و مرمت شده را پیدا کند و معمولاً دیگر قابل مشاهده نیست. چون بعد از تعمیر شکستگی در صورت نیاز، لکه گیری هم انجام می‌شود و جای شکستگی به طور کامل از بین میرود.

دلیل لقی ها و صدای مبل ها چیست ؟

در فن و هنر نجاری، متصل کردن چوب ها به یکدیگر، با قطعات چوبی و چسب انجام می شود و اصولا هیچ چیز غیر چوبی اعم از میخ، پیچ و امثال آنها استفاده نمی شود. چوب ها با تراش خیلی دقیق داخل هم قرار گرفته و با چسب چوب محکم می شوند. یکی از این نوع اتصال که خیلی رایج است برای ساخت مبل اتصال کام و زبانه هست . که در مقاله اشنایی با نحوه ساخت مبل به طور کامل راجع به آن توضیح داده شده . حالا ممکن است به دلیل استفاده نادرست توسط مصرف کننده یا استفاده چسب نامرغوب و یا نجاری غیردقیق ، زبانه در محل کام  لق شده و در جای خود بازی کند . که در نتیجه این حرکت ها و لقی، اصطکاک کام و زبانه صدای قیژ قیژ تولید میکند .

شکستگی های پایه مبل یا کنده شدن منبت مبلمان هم قابل تعمیر است؟

به طور خلاصه تمام شکستگی قسمت های چوبی مبل قابل تعمیر است . مثالی که برای خیلی از مشتری‌ها میزنیم اینه که : مبلی که استفاده میکنید درختی بوده است و الان تبدیل به مبل شده.  حالا چطوری یک تکه از این مبل نمیتونه ترمیم پذیر باشه؟

از نظر اقتصادی خرید مبل جدید به صرفه تر است یا تعمیر مبل شکسته شده؟

در صورتی که شکستگی مبل قابل ترمیم باشد، خریدن مبل نو صرفه ی اقتصادی ندارد . مگر اینکه این شکستگی بهانه‌ای برای عوض کردن مدل مبل و خرید یک مبل جدید باشد . حتی هزینه تعمیر کلی که یک سرویس مبل با غذاخوری، ترمیم نجاری و روی کوبی و رنگ بشود ، از خرید مبل جدید بسیار به صرفه تر خواهد بود و چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خرید همان مبل ، هزینه بردار است . ضمن اینکه از کیفیت کلاف مبل اطمینان داریم و بعد از تعمیر با مبل نو تفاوتی نخواهد داشت.

هزینه تعمیر نجاری مبل چقدره؟

هزینه تعمیر نجاری مبل بستگی به مقدار زمان مورد استفاده در ترمیم و همچنین جنس مورد نیاز برای ترمیم هست. در بعضی از موارد شکستگی بسیار ساده است و به وسیله ی گیره و چسب به راحتی تعمیر میشود اما در برخی موارد دیگر ممکن است قسمت حساسی از مبل دچار اسیب شده و نیاز به زمان و هزینه ی بیشتری داشته باشد. شما می توانید با تماس با ما از هزینه تعمیر شکستگی مبل و یا هزینه تعمیرلوازم چوبی خود مطلع شوید.

زمان مورد نیاز برای تعمیر نجاری مبل چقدر است؟

بسته به نوع شکستگی چوب مبل ، این زمان ممکن است بین چند ساعت تا چند روز قابل تغییر باشد.  مثلاً در بعضی از موارد ، تکه ی شکسته شده ی مبل موجود است و نیاز به ساختن و همانندسازی نیست . معمولا در این صورت زمان نیاز برای ترمیم بسیار کوتاه خواهد بود .اما در صورتی که قسمت  شکسته شده ی مبل گم شده باشد و یا قابل استفاده نباشد، ممکن است برای همانند سازی منبت مبل تا چند روز زمان لازم داشته باشیم و همچنین ممکن است به خاطر شکستگی یک قسمت خاص از مبل نیاز به شکافتن پارچه و یا ترمیم رنگ باشد که در این صورت، زمان تعمیر طولانی تر است.

تعمیر نجاری مبل شکسته شده چگونه انجام میشود ؟مبل شکسته شده

پروسه تعمیر نجاری ، همانند تولید است . با این تفاوت که به جای ساخت تمام مبل، قسمتی از مبل دوباره ساخته و در جای مناسب چسبانده می شود . برای کسب اطلاع مفصل در مورد این موضوع مقاله نحوه ساخت مبل را مطالعه کنید.آماده کردن محل شکستگی برای تعویض قطعهجایگزاری قطعه ی شکسته شده پایان جایگزاری قطعه ی همسان سازی شده اتمام مراحل تعمیرات و رفع شکستگی

کدام وسایل چوبی قابل تعمیر است ؟

به طور کلی تمام وسایل چوبی اعم از مبل شکسته شده ، میز شکسته شده، سرویس خواب ، کابینت آشپزخانه و تمام وسایلی که با چوب ساخته می شوند( فارغ از جنس چوب استفاده شده در آن)  قابل تعمیر است .

به یاد داشته باشیم که زمان بسیار زیادی طول میکشد که یک درخت به قطر لازم برای ساخت لوازم چوبی مورد نیاز ما برسد .همچنین این ماده ی ارزشمند قابل بازیافت نیست اما لوازمی که با ان ساخته میشود قابل تعمیر و استفاده ی مجدد است .همه ی ما با تعمیر کردن لوازم چوبی و استفاده ی مجدد ، میتوانیم ضمن استفاده از طبیعت دلنواز چوب ، باعث جلوگیری از قطع درختان شویم و محیط بهتری را برای زندگی خود و فرزندانمان بسازیم.

درخواست خدمات

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
فرم سرویس مبل نادعلی

اشتراک گذاری از طریق