شرکت مبل نادعلی
فروش و تعمــیرات

رویه کوبی مبل چستر

رویه کوبی مبل چستر فرآیندی است که در آن پارچه جدیدی روی کلاف مبل چستر قرار می گیرد. اگر مبلمان چستر شما آسیب دیده یا فرسوده شده است، تعمیر مبل، رنگ کردن مبل یا رویه کوبی مبل می‌‎تواند یک راه عالی برای بهبود ظاهر و عملکرد آن باشد.

 

شماره تماس خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود

فرم اول صفحه خدمات، مینیمال

رویه کوبی مبل چستر

تاریخچه و مبدأ مبل یا کاناپه‌ی چستر از کجاست؟

بنا بر اظهارات منابع موجود، در قرن هجدهم میلادی در شهر چسترفیلد در کشور انگلستان شخصی به نام فیلیپ استنهوب (Philip stanhope) که نویسنده‌ی مطرح و سیاست مداری مورد احترام بوده است؛ دستور ساخت مبلی راحت را می‌دهد که در نهایت به ساخت مبل چسترفیلد ختم می‌شود. از آنجایی که این مبل بسیار زیبا به تدریج مورد استقبال گسترده‌ی مردم قرار گرفت و مبدأ این مبل هم شهر چستر فیلد بود، این مبل به چسترفیلد معروف شد.

مبل چستر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاناپه‌ی مدل چستر در اصل کاناپه ای در ابعاد سه نفره است که طراحی دسته های آن به شکل P بوده و به طور ماهرانه ای در تمام دسته و تکیه گاه لمسه دوزی شده است. ارتفاع تکیه گاه و دسته ها در طراحی اصلی این نوع مبلمان هم سطح بوده و به صورت یکپارچه دیده می‌شود. امروزه طراحان مختلف با الهام از کاناپه چستر فیلد مدلهای متنوع و راحتی را تولید کردند که به سبب شباهت بسیار به مبل چستر، در داخل کشور عموماً آن را چستر می‌نامند.

لمسه دوزی چیست؟

لمسه دوزی به دوخت های لوزی شکلی گفته می‌شود که در پشت و دسته های مبل چستر اجرا می‌شود. در دوخت لمسه، پارچه با کوک های ظریفی به مبل دوخته می‌شود و رویه کوب با تا کردن اضافه‌ی پارچه ها به صورت منظم، باعث ایجاد لوزی هایی منظم در ظاهر مبل می‌شود. لمسه دوزی باعث جلوگیری از جابجایی و اُفت مصالح داخل مبل شده و به همین دلیل به عمر مبل اضافه می‌کند.

تعویض پارچه‌ی مبل چستر امکان پذیر است؟

معمولا مبل چستر با مخمل های نفیس و یا چرم طبیعی تولید می‌شود که علاوه بر ظاهر مجلل ولوکس دارای عمر بالایی نسبت به سایر پارچه ها نیز می‌باشد. اما به هر دلیل ممکن است نیاز به تعویض پارچه‌ی کاناپه‌ی چستر فیلد خود داشته باشیم. برای این کار ابتدا تمام پارچه از روی مبل شکافته می‌شود؛ همینطور جنس زیر کار بازبینی شده و در صورت نیاز تعویض می‌شود. سپس پارچه طبق الگو علامت گذاری شده و روی مبل نصب می‌شود.

رویه کوبی مبل چستر فیلد چگونه انجام می‌شود؟

رویه کوبی مبل چستر یکی از انواع رویه کوبی مبل است که برای مبل‌های چستر فیلد انجام می‌شود. رویه کوبی مبل چستر دقیقا همانند روش رویه کوبی مبل راحتی می‌باشد؛ و مراحل بارگذاری فوم و اسفنج دقیقا همانند مبل راحتی است. اما در نحوه‌ی رویه کوبی تفاوت هایی نیز دارد که سبب خاص جلوه دادن مبل چستر و تمایز آن از سایر مدل ها می‌گردد. یکی از این تفاوت ها دست دوز بودن لمسه ها در تولید مبل چستر است. ظاهر پر لمسه‌ی مبل چسترفیلد نمایانگر هنر دست رویه کوب است و رویه کوب بعد از قرار دادن فوم و اسفنج و زیر سازی، به صورت کاملا دستی و تنها با یک سوزن و نخ شروع به لمسه دوزی می‌کند و همین امر سبب تمایز این مبل از دیگر مبل های راحتی می‌شود.

قیمت تولید و تعمیر رویه کوبی مبل چستر چقدر است؟

بدیهی است هزینه‌ی رویه کوبی مبل چستر فیلد تا حدی به جنس کلاف چوبی و جنس فوم و اسفنج مورد استفاده در مبل بستگی دارد. اما میزان تجربه و تبهر استاد کار هم نقش زیادی در این قیمت گذاری دارد و هرچه کاناپه‌ی چستر فیلد ظاهر تمیز تر و دقیق تری داشته باشد مسلما نشانگر صرف زمان بیشتر و دقت و تجربه‌ی بالای استاد کار است و ممکن است تا چند برابر در قیمت گذاری مؤثر باشد. در حال حاضر به این دلیل که به اکثر کاناپه هایی که دارای لمسه هستند، به اشتباه چستر گفته می‌شود و همینطور به دلیل نوسانات قیمت، برای اطلاع از قیمت تعمیر مبل چستر خود، فرم درخواست تماس را پر کرده تا سریعا با شما تماس گرفته شود، و یا عکس مبل خود را از طریق یکی از پیام رسان ها به شماره‌ی درج شده در قسمت تماس با ما ارسال بفرمایید.

درخواست خدمات

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
فرم سرویس مبل نادعلی

اشتراک گذاری از طریق