شرکت مبل نادعلی
فروش و تعمــیرات

رویه کوبی مبل استیل و سلطنتی

یکی از شاخه های پر استفاده ی رویه کوبی مبل، رویه کوبی مبل های استیل و سلطنتی است. مبل های سلطنتی به طور کلی به چند دسته ی مختلف تقسیم میشوند و همچنین قالب های شناخته شده ای مثل مدل مصری، فرحی، لگنی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، امریکایی، کاجی، کتیبه ای، یونانی، اتریشی و بسیاری مدل دیگر از انواع مبل استیل هستند.

هر کدام از این قالب ها ممکن است دارای چندین مدل و طرح مختلف باشد که معمولا تفاوت آنها در منبت ها و جزئیات ساخت مشخص است و دلیل نامگذاری نام کشور ها در این مبل ها مبدأ طراحی آن مدل است.

شماره تماس خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود

فرم اول صفحه خدمات، مینیمال

برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید مقاله تاریخچه ی مبلمان در کشور های مختلف را مطالعه کنید.

دسته بندی مبل های استیل و سلطنتی از نظر رویه کوبی…. !!

مبل های استیل و سلطنتی به طور کلی و از نظر رویه کوب ها به دسته های زیر تقسیم میشوند.

مبل های تشک دوبل یا تشک جدا: به مبل هایی که در قسمت نشینمن دارای تشک جداگانه هستند تشک دوبل گفته میشود. برای پر کردن تشک های کف مبل در گذشته از پر قو استفاده میشده که بعدها با اختراع اسفنج و فوم، به دلیل دفرمه شدن زود هنگام پر ها، فوم و اسفنج جایگزین مناسبی برای آن شد. مهم ترین مزایای این مبل امکان تعویض بسیار آسان متریال داخل تشک و شستشوی پارچه ی آن است که توسط مصرف کننده امکان پذیر است.

مبل های تشک تک یا تشک ثابت: بر خلاف مبل های تشک دوبل، کف این مبل ها قابل جدا شدن نیست. از مزایای این مبل ها میتوان به عمر بیشتر، به دلیل استفاده از فنر و پنبه در کف مبل ها اشاره کرد.

مبل های دسته متکایی: همانطور که از اسم این مبل پیداست در قسمت دسته و زیر دسته ها هم، از اسفنج و پارچه استفاده میشود. از مزایای این مبل ها میتوان به نرم بودن دسته ها و راحتی بیشتر نسبت به مبل های دسته چوبی اشاره کرد.

مبل های دسته چوبی: در این گونه از مبل ها معمولا یا دسته ها کاملا چوبی بوده و یا قسمت کمی از روی دسته که محل قرار گرفتن ساعد و آرنج میباشد با اسفنج و پارچه پوشیده میشود.

اجناس مناسب استفاده در رویه کوبی مبل استیل چیست؟

در گذشته برای رویه کوبی مبل استیل از مصالح متفاوت تری نسبت به زمان حال استفاده میشده است. مثلا برای ایجاد دیواره های کف مبل که امروزه از لاستیک فشرده استفاده میشود، در گذشته با بافتن ساقه های برنج این حالت را ایجاد میکردند.

یا در زمان دور تر که هنوز اسفنج اختراع نشده بود، از پنبه یا موی دم اسب برای پشت و کف مبل ها استفاده میشد و به دلیل استفاده ی همزمان پنبه و فنر، مبل های قدیمی عمدتا عمری چندین برابر مبل های امروزی داشتند.

اما با توجه به وقت گیر بودن این روش در رویه کوبی مبل استیل که به آن فنر و لفاف گفته میشود؛ امروزه از اسفنج و فوم و لاستیک فشرده برای رویه کوبی مبل های سلطنتی استفاده میشود.

به همین دلیل هرچه تراکم اسفنج و فوم بیشتر باشد، عمر مبل نیز بیشتر است. البته تراکم بیش از حد موجب سفتی و خشکی مبل شده و همینطور تراکم کمتر سبب اکسید شدن و پودر شدن زودهنگام اسفنج میشود.

معمولا اسفنج توصیه شده برای استفاده در مبلمان، اسفنج با تراکم سی کیلو گرم میباشد که هم عمر بالایی دارد و هم میزان نرمی آن متعادل است.

کدام پارچه ها برای رویه کوبی مبل استیل مناسب است؟

شما میتوانید تمام انواع پارچه های مبلی را اعم از شانل، ساتن، کریستالی، کوبلنی و غیره را با در نظر گرفتن هماهنگی بین مدل مبل و طرح پارچه استفاده کنید.

پارچه های مبلی نسبت به انواع دیگر پارچه دارای جنس زخیم تر و در عین حال نرم هستند.

قیمت رویه کوبی مبل استیل چقدر است؟

قیمت رویه کوبی مبل استیل به عواملی از جمله مدل مبل (تشک دوبل و تشک تک، دسته متکایی یا چوبی) و مقدار جنس مصرفی و همینطور کیفیت آن مشخص میشود.

البته بدیهی است که میزان تبهر استاد کار و دستمزد آن هم میتواند تغییرات قابل توجهی در قیمت رویه کوبی ایجاد کند.

شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت رویه کوبی با ارسال عکس مبل خود، به شماره همراه درج شده در صفحه از قیمت رویه کوبی مبل استیل خود مطلع شوید.

و یا فرم تماس با ما را پر کرده تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

درخواست خدمات

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
فرم سرویس مبل نادعلی

اشتراک گذاری از طریق